Targetarea Clientilor pe Facebook

Targetarea Clientilor pe Facebook

Cum sa aplicam noua functie a retelei de socializare in targetarea clientilor adecvati?

Noua functie Facebook Interest Targeting, sau targetarea clientilor pe facebook, este destinata, in principal, companiilor de media, dar asta nu inseamna ca restul firmelor de marketing nu pot profita de ea.

Oricine urmareste audienta unei pagini Facebook, trebuie sa experimenteze aplicatiile prin care Facebook va ajuta sa “targetati cu precizie segmentul adecvat”. Daca intr-adevar asta se intampla, ramane de vazut, dar cu siguranta merita incercarea.

Functia de targetare este o extensie a targetarii postarilor pentru Pagini care permitea initial trimiterea postarilor catre categorii standard din punct de vedere demografic, inclusiv sex, varsta, limba, locatie si chiar stare civila. Interesele de targetare par a fi atractive in special pentru brand-uri sau business-uri cu continut atragator pentru o subcategorie a audientei. Exemplul unui publisher care targeteaza o postare in care descrie un meci pentru fanii unei echipe se poate aplica unei companii care vinde aparatura sportiva.

Targetarea dupa interes este accesibila tuturor paginilor care au activata optiunea de Targeting & Privacy; pe care o obtineti printr-un click pe iconita Target din coltul stanga-jos al casutei de dialog al editarii Status-ului.

Aveti mai jos un exempluUntitled-Infographic-2

Dupa ce veti da click pe iconita si veti selecta Interests, veti constata ca dimensiunea audientei targetate este totalul Like-urilor de pe pagina. Cand veti adauga criterii de selectare, acest numar se va modifica.

Untitled-Infographic-5

Pentru a afla numarul de click-uri pe target, apasati link-ul All Interests si va va aparea o alta caseta de dialog care va permite sa tastati posibilii candidati. Deoarece este vorba de Facebook, interesele disponibile pentru targetare sunt bazate pe paginile Facebook. Cand veti incepe sa tastati, veti primi unele sugestii. Si cand veti adauga un link in casuta de dialog, Facebook de asemenea va va sugera Pagini posibile, bazate pe continutul textului.

Untitled-Infographic-7

Dupa cum puteti observa in exemplul de mai sus, aceste sugestii nu sunt tot timpul relevante. Probabil ca veti dori sa modificati selectiile, pentru a va apropia cat mai mult de audienta pe care o vizati.

Untitled-Infographic-8

Pentru a eficientiza sistemul de targetare, se pare ca inca mai este nevoie de ceva presupuneri si luarea unor decizii logice referitoare la care grupuri sunt interesate de anumite parti ale continutului. Ar fi indicat sa se efectueze niste teste pentru a se observa daca se imbunatateste rata de implicare, tinand cont ca aceasta functie, de fapt, reduce potentialul de reach al postarii.

Puteti sa raportati testele utilizand functia de Facebook’s Audience Insights, de pe platforma de reclame, chiar daca nu faceti publicitate pe Facebook. Audience Insights poate sa va indice Paginile care sunt agreate de fanii Paginii tale.Untitled-Infographic-6

 

 

Recent Posts

Leave a Comment