Google SEO pentru mobil

Google SEO pentru mobil

Google a anuntat recent schimbari in algoritmul lor clasare SEO care imbunatateste semnificativ experienta de utilizare Web de pe smartphone-uri. Scopul acestor schimbari este de a imbunatati rezultatele cautarii pentru site-urile prietenoase smartphone si de a sanctiona site-urile care fac dificila navigarea pe mobil.

Deci, cum poti profita din plin de algoritmul Google SEO pentru mobil  si sa te asiguri ca site-ul tau pentru mobil nu este penalizat? Urmareste recomandarile Google, intelege impactul asupra paginilor de publicatii si a site-urilor de e-commerce, si fii constient de capcanele SEO-ului pentru versiunile mobile ale site-urilor.

In acest articol, vom sublinia principalele modalitati de a va optimiza site-ul pentru a profita schimbarile recente si a fi la curent cu Google SEO pentru mobil

1. Google iubeste One-URL-ul si site-urile Responsive

Vara trecuta, Google a anuntat ca prefera solutii pentru mobil care sa mentina aceeasi adresa URL pe toate platformele. Cu alte cuvinte, Google prefera site-urile care functioneaza pe toate tipurile de dispozitive – desktop, smartphone-uri si tablete – prin intermediul aceluiasi URL.

Cu toate acestea, un anunt mai recent, din data de 11 iunie a acestui an, a fost prima recunoastere oficiala de catre Google ca site-urile One-URL sunt de fapt favorizate in cautarea efectuata de pe mobil.

Din ghidul Google cu  cele mai bune practici:

„Google recomanda webmasterilor sa urmeze cele mai bune practici de web design responsive, si anume sa furnizeze acelasi HTML pentru toate dispozitivele.”

Deci, de ce prefera Google solutia One-URL?

 Pentru ca: Social Share-ul este „The New Black”

Fie ca este vorba de e-mail, Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+ sau alte retele, share-ul de URL-uri prin intermediul Social Media este esential pentru distribuirea de continut. Canalele de social media au devenit o sursa foarte importanta de trafic pentru site-uri. Acest trafic imbunatateste rezultatele in cautarile organice si influenteaza topul de cautare, mai ales atunci cand link-urile sunt preluate de catre bloguri si alte mijloace media.

Pentru ca redirectionarile sunt lente

Sanctiunile de performanta pentru redirectionari pot fi grave pe smartphone-uri. Daca vedeti un „m.” sau „mobil”. sa inceputul unui URL (de exemplu http://www.m.exemplu.ro), exista multe sanse sa ai nevoie de o redirectionare pentru a ajunge pe acea versiune de site.
Vizitatorii care vin din cautarile organice ajung de obicei, pe site-ul desktop si apoi trebuie sa fie redirectionati catre site-urile mobile sau pentru tablete. Perioada intarzierii de redirectionare depinde de reteaua de date pe care sunteti conectati in acel moment.

Pentru un vizitator mobil de pe 3G, o singura redirectionare poate fi de pana la o jumatate de secunda. Si in conformitate cu infograficul KISSmetric acest lucru va poate costa 3,5% din conversii. Asta inseamna ca daca site-ul dvs. de e-commerce vinde de 10.000 de euro pe zi, o  jumatate de secunda de intarziere va va costa 250.000 de euro pe an, un cost mare pentru o redirectionare nu? In acelasi timp, vizitatorii desktop sunt de asemenea penalizati, atunci cand fac click pe link-urile pentru site-urile de smartphone sau tableta pentru ca vor fi redirectionati catre varianta desktop.

2.  Mobile Proxy sunt de domeniul anului 2010

Anuntul Google este o veste proasta daca utilizati un proxy mobil pentru a oferi site-ul dvs. optiunea pentru mobil sau tableta. Desi Google continua sa furnizeze sprijin pentru solutia proxy, ei mentioneaza in mod explicit faptul ca proxy-urile mobile configurate incorect nu vor ranka la fel de bine.

Daca aveti de gand totusi sa continuati sa utilizati proxy-uri mobile, asigurati-va ca proxy-ul satisface recomandarile Google.

In realitate, foarte putine site-uri pun in aplicare corect aceste sfaturi oferite de Google. De exemplu, doar 4,5% dintre retaileri din lista Internet Retailer Top 500 care au site-uri bazate pe proxy au pus in aplicare in mod corect toate normele necesare. Cele mai multe le-au pus in aplicare doar partial sau deloc. Acest lucru demonstreaza ca merita efortul sa va faceti site-ul responsive, deoarece acest lucru reprezinta o oportunitate de business destul de buna avand in vedere faptul ca site-urile mari intarzie in aplicarea acestor norme Google SEO pentru mobil.

3. Cele mai intalnite greseli

Google a identificat mai multe greseli comune in site-uri web pentru smartphone care vor avea ca rezultate clasificari inferioare. Acestea sunt:
• Filme care nu ruleaza
• Redirectionari defecte
• Erori 404 pe versiunile mobile
• Link-uri pentru aplicatii intercalate in pagini
• Cross-Linking irelevant
• Viteza
Vom omite discutia legata de video fiindca aceasta este o problema in continua scadere, datorita faptului ca majoritatea furnizorilor de servicii video pun la dispozitie etichete HTML5 care sunt afisate corespunzator pe mobil. Vom lasa la o parte si viteza paginii, nu pentru ca nu este important, dar pentru ca este un subiect mult prea mare pentru a il dezbate in acest articol.

Sa ne uitam mai in detaliu la celelalte patru greseli care nu cadreaza cu normele Google SEO pentru mobil:

Greseala 1: Redirectionarile defecte sunt inca foarte comune

Cei mai multi utilizatori de internet de telefonie mobila au experimentat frustrarea de a urma un link de cautare Google si de a fi redirectionat catre pagina de pornire a unui site web mobil care nu contine continutul rezultatul lor de cautare. Cum 15% din traficul web vine de pe mobil, este uimitor sa vezi cum aceasta greseala continua pana in prezent.

Daca urmati ghidul de configurare recomandat Google si folositi One-URL-uri, nu este nevoie sa va faceti griji cu privire la aceasta problema. In caz contrar, trebuie sa va asigurati ca redirectionarile sunt setate corect.

Greseala 2: Erori 404 pe versiunile mobile, (aproape) un lucru din trecut

Vedem des acest lucru, cum unele site-uri pentru mobil afiseaza erori 404 atunci cand o pagina optimizata pentru mobil nu este disponibila. Cel putin, asigurati-va ca se va afisa continutul desktop – deoarece smartphone-urile pot afisa aceste pagini destul de bine. Acestea nu pot oferi cea mai buna experienta vizuala pe mobil, dar este mult mult mai bine decat o pagina de eroare.

Greseala 3: Link-uri pentru aplicatii intercalate in pagini

Ca un utilizator obisnuit de web mobil, sunt foarte frustrat de fiecare data cand vad o pagina intercalata care ma trimite sa descarc o aplicatie. In cel mai bun caz site-ul in cauza are o versiune optimizata pentru mobil in spatele paginii interstitiale. In cel mai rau caz, nu exista nici o modalitate de a trece de pagina interstitiala. Oricum, voi apasa butonul de intoarcere cat pot de repede ca sa gaseasc o pagina mai web-friendly, si nu sunt singurul care face asa.
Google a inceput sa descurajeze in mod explicit aceasta practica prin retrogradarea rezultatelor de cautare a site-urilor care prezinta acest tip de link-uri interstitiale.

Greseala 4: Cross-Linking irelevant

Aceasta practica este mai bine cunoscuta ca un comportament incorect de renuntare. Daca utilizatorii renunta la versiunea optimizata pentru mobil, acestia ar trebui sa fie directionati spre versiunea desktop a paginii, nu la pagina dvs. de pornire sau o alta pagina de destinatie.
Analizati optiunile de renuntare a paginilor voastre. Daca exista pagini de unde vedeti ca vizitatorii de pe mobil opteaza sa renunte in mod regulat, e un indiciu bun este ceva in neregula cu acea pagina de mobil.

Concluzia

Deoarece traficul mobil continua sa creasca exponential, este important sa profitati din plin de algoritmul Google SEO pentru mobil. Respectand recomandarile Google si evitand capcanele uzuale referitoare la SEO-ul pentru mobil, va veti imbunatati exponetial rezultatele cautarii pentru site-ul dvs. mobil.

Pentru o discutie aplicata pe tema Google SEO pentru mobil in raport cu site-ul dumneavoastra, va stam la dispozitie.

WMS

*surse: moz.com, kissmetrics.com, google.com
*acest articol poate fi preluat doar cu mentionarea sursei
Recent Posts

Leave a Comment